Bystra: Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w Centrum Pulmonologii I Torakochirurgii w Bystrej
Numer ogłoszenia: 270290 - 2013; data zamieszczenia: 11.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej , ul. J. Fałata 2, 43-360 Bystra, woj. śląskie, tel. 33 4991800, faks 33 4991802.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w Centrum Pulmonologii I Torakochirurgii w Bystrej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie całodobowej usługi ochrony osób i mienia CPiT w Bystrej wraz z usługami towarzyszącymi), polegającej w szczególności na a)Całodobowej ochronie mienia Centrum przed włamaniem, kradzieżą, wandalizmem, niszczeniem terenów zielonych, niedopuszczaniem do wynoszenia do dewastacji urządzeń sprzętów w obiektach i na terenie strzeżonych nieruchomości Centrum b)Skutecznej interwencji pracownika ochrony w przypadku zaistnienia zagrożenia osób lub mienia zgodnie z posiadanymi normami Wykonawcy zaakceptowanymi przez Dyrekcję Centrum. c)Podejmowaniu działań w razie wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych (pożar, awaria sieci wodociągowej, gazowej lub elektrycznej, włamanie, włączenie systemu alarmowego itp.) poprzez wezwanie odpowiednich służb np. Policji, Straży Pożarnej oraz powiadomienie Dyrektora lub osób przez niego wskazanych o zaistniałej sytuacji. d)Niezwłocznym informowaniu na piśmie kierownictwa Centrum o zaistniałych zagrożeniach bezpieczeństwa osób lub mienia. e)Reagowaniu patrolu interwencyjnego, który w sytuacji naruszenia porządku udzieli pomocy pracownikom ochrony. Pracownik patrolu interwencyjnego musi posiadać licencję drugiego stopnia. Czas dotarcia do obiektów patrolu interwencyjnego w przypadku włączenia systemu alarmowego lub powiadomienia przez stację monitorowania nie może przekroczyć w godzinach od 7:00 do 19:00 - do 20 min, od 19:00 do 7:00 - do 10 min. f)Monitorowania sygnałów z systemu alarmowego poprzez nadajnik oraz powiadamianiu przez stację monitorowania osób wskazanych przez Dyrekcję Centrum o sytuacjach alarmowych. g)Dokonywania obchodów w godzinach wieczornych pomiędzy 20:00 a 23:00 oraz w godzinach rannych pomiędzy 4 :00 a 6 :00 budynków Centrum obejmującego :Budynek 2C, Aptekę ,Pawilon I, Budynek tzw. Dyrektorówki Pawilon II, III, Budynek kuchni centralnej (archiwum, magazyn), Budynek działu technicznego, Magazyny odpadów, Pawilon IV, zgodnie z trasą przedstawioną w załączniku nr 3 do siwz, ze szczególnym uwzględnieniem sprawdzenia stanu zabezpieczeń technicznych (zamknięcie okien, drzwi, wyłączone światła) h)Monitorowania otoczenia miejsc wykonywania robót budowlanych, w szczególości pod kątem zaprószenia ognia, rozmieszczenia narzędzi i materiałów w sposób zagrażający bezpieczeństwu osób postronnych (tj. nie będących pracownikami budowy), pozostawienia niezabezpieczonych substancji szkodliwych, itp. i)Prowadzenia książki służby oraz bieżącego odnotowywania w niej wszelkich zdarzeń, które wymagają interwencji i podejmowania działań niestandardowych oraz przedstawiania jej do wglądu kierownikowi działu Administracyjno- Eksploatacyjnego j)Obserwowania obiektów poprzez system monitoringu wizyjnego (kamery) znajdujący się w budynku portierni (stacji monitoringu) i podejmowania odpowiednich interwencji w zależności od zagrożenia. k)Zgłaszania wszelkich nieprawidłowości działania systemu wizyjnego informatykom Centrum. l)Wydawania upoważnionym pracownikom Centrum przed rozpoczęciem pracy i przyjmowania po jej zakończeniu, za pokwitowaniem w ewidencji, kluczy do pomieszczeń. m)Udzielania osobom zainteresowanym informacji o usytuowaniu na terenie Centrum oddziałów, poradni, gabinetów, administracji i innych miejsc ogólnodostępnych. n)Zapewnienia ciągłości obsługi szlabanu wyjazdowego 24 godziny na dobę poprzez otworzenie szlabanu przyciskiem, podejściu do bramki wyjazdowej, sprawdzeniu zasadności wyjazdu samochodów bez uiszczenia opłaty, spisywaniu numerów rejestracyjnych pojazdów zwolnionych z opłat wyjazdowych, pisemnym zgłaszaniu do działu Administracyjno-Eksploatacyjnego nieprawidłowości działania szlabanów ( wjazdowego i wyjazdowego) o)Rozmieniania pieniędzy w celu uiszczenia opłaty za wyjazd, wypisywania potwierdzenia wpłaty opłaty wjazdowej p)Dbania o porządek w pomieszczeniu Portierni - stacji monitoringu oraz wokół niej. 1.1 Pracownicy punktu informacyjnego czynnego w godzinach od 8:00 do 18:00 (usługa będzie świadczona od czwartego miesiąca obowiązywania umowy, tj. szacunkowo od m-ca XI lub XII, w zależności od terminu zawarcia umowy) zlokalizowanego w Pawilonie IV zobowiązani są do: a)Obsługi systemu monitoringu wizyjnego funkcjonującego w Pawilonie IV b)Udzielania osobom zainteresowanym informacji o usytuowaniu na terenie Centrum oddziałów, poradni, gabinetów, administracji i innych miejsc ogólnodostępnych. c)Obsługi depozytu/szatni odzieży pacjentów w godzinach 8:00 - 18:00 (wydawanie i odbieranie kluczy, przenoszenie rzeczy pacjentów z oddziałów szpitalnych do depozytu/szatni i odwrotnie - na prośbę pacjenta lub personelu medycznego, itp. w zależności od docelowej organizacji) d)Przyjmowania, wydawania i przechowywania w pomieszczeniu punktu informacyjnego okryć zewnętrznych osób odwiedzających w godzinach 8:00 - 18:00 e)Wydawania i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń technicznym znajdujących się w Pawilonie IV upoważnionym osobom oraz prowadzenie ewidencji wydania kluczy. f)Wydawania żetonów upoważniających do bezpłatnego wyjazdu osobom korzystającym z usług jednostek medycznych Centrum zlokalizowanych w IV Pawilonie g)Monitorowania terenu wokół Pawilonu IV ze szczególnym uwzględnieniem egzekwowania prawidłowego parkowania i postoju samochodów w miejscach do tego przeznaczonych w sposób nie utrudniający przejazdu na drogach pożarowych i dojść do budynku h)Powiadamiania pracownika całodobowej obsługi portierni - stacji monitoringu o wszelkich zdarzeniach zagrażających osobom i imieniu. i)Obsługi systemu telewizji szpitalnej, w szczególności w zakresie nadawania uprawnień, doładowywania kart do telewizorów, raportowania, donoszenie pacjentom leżącym kart do odbioru telewizji na prośbę pacjenta lub personelu medycznego (pracownicy zostaną przeszkoleni w odpowiednim zakresie przez informatyka Centrum). j)Pomocy pacjentom i osobom odwiedzającym w korzystaniu z Info-kiosku (po przeszkoleniu); k)Obsługi kasy fiskalnej dostarczonej przez Zamawiającego, generowania raportów dziennych oraz rozliczania przychodów z działem księgowości (po przeszkoleniu). l)Dbania o porządek w pomieszczeniu punktu informacyjnego oraz wokół niego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.50.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 9.000,00 zł złotych (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100), 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 6.Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert na okres związania ofertą. 7.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Węgierskiej Górce nr 42 8131 0005 0013 6943 2000 0050, tytułem: wadium do sprawy nr 28/EZP/380/EAE/10/2013. 8.Wadium w formie pieniężnej zostanie uznane za wniesione, jeżeli środki pieniężne faktycznie znajdą się na rachunku bankowym Zamawiającego w wymaganym terminie. Potwierdzenie zrealizowania przelewu należy dołączyć do oferty. 9.Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach należy złożyć w oryginale w odrębnej kopercie, zabezpieczonej i opisanej analogicznie jak oferta, łącznie z ofertą.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W odniesieniu do warunku - posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj.posiada aktualną koncesję MSWiA wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 1997 r. Nr 114, poz. 740 z późn. zm.) w zakresie określonym w art. 3 ust. 1 i 2 ustawy o ochronie osób i mienia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W odniesienu do warunku- posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji zamówinia, w tym wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,co najmniej 2 usługi z których każda trwała co najmniej 12 miesięcy w ramach jednego kontraktu/zamówienia w zakresie ochrony osób i mienia o wartości brutto każdej z nich nie niższej niż 80 tys. zł.weryfikacja spełnienie warunku odbędzie się w oparciu o wykaz wykonanych , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie Dowodami, o których mowa są: a)poświadczenie, przy czym w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b)oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa jw. 4. W związku z treścią §9 pkt 2 Rozporządzenia, o którym mowa w pkt. 3, w niniejszym postępowaniu wszczynanym w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie w/w Rozporządzenia, wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w pkt. 1 lit. a), może przedkładać odpowiednie dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi, określone w §1 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W odniesieniu do warunku dotyczącego potencjału technicznego- dysponuje odpowiedniu potencjałem technicznym, Zamawiajacy nie wymaga złożenia dodatkowego dokumentu; weryfikacja spełnienia warunku odbędzie się w oparciu o oświaczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W odniesieniu do warunku - dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w zakresie: ochrony mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, w tym posiadającymi co najmniej licencje pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia - kierownika ochrony oraz licencje pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia - osoby odpowiedzialnej za zabezpieczenie techniczne; weryfikacja spełnienia warunku odbędzie sie w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W odniesieniu do warunku - znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej w tym posiada aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia nie niższą niż 500 tys. zł. weryfikacja spełnienia warunku nastąpi w oparciu o dokumenty:opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1Wyklucza się istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie wynikać z nw. okoliczności lub będzie spełniać któryś z nw. warunków: a)będzie korzystna dla Zamawiającego; b)konieczność jej dokonania będzie wynikała z obiektywnych okoliczności niezależnych od stron umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalbystra.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej (43-360) ul. J. Fałata 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Dyrekcji Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej (43-360) ul. J. Fałata 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie